Så kunne I måske fristes, af et af vores store forløb, hvor vi sætter jeres daglige undervisning i højsæde, og vores teknologier bare er med som værktøj til produktfremstilling.
Arkitektkonkurrencen i 8 eller 9 klasse.
Eleverne har nu et kendskab til alle de matematiske kompetencer, som forventes af dem inden de går ud af folkeskolen. Ved at lave arkitektkonkurrencen, bruger de alle matematiske begreber og kompetencer. Eleverne bygger huse med lasercutteren, og 3d-printer inventar.
ca 20 lektioner i alt. vi er med i de 10, hvor vi primært er tekniske hjælpere til produktfremstilling. Resten af tiden, er du sammen med dem.
Indhold:
Lamper i Håndværk/Design 2 eventdage / 10- 12 lektioner
To eventdage, hvor vi kommer ud med 2 lasercuttere og laver en startøvelse, og designer en lamellampe, På billederne i toppen af siden, kan du se hvordan andre elever har lavet dere lamper. Her lægge vi i høj grad vægt på selve designprocessen.
Forløbet egner sig bedst til elever fra 7.kl. til 9.kl
Kastemaskiner i H/D og matematik. 2 eventdage / 8-10 lektioner
Et rigtigt drengerøvs forløb, hvor vi laver kastemaskiner, med stor inspiration fra de gamle middelaldervåben. Vi starter med et lukket startøvelse, hvor efter eleverne ledes igennem en designproces, frem mod en blide som kan kaste med små møtrikker. Tidligere har andre elever kastet over 30 m. Her lægges op til en samarbejde mellem Fysik/kemi, H/D og matematik.
Forløbet egner sig bedst til elever fra 7.kl. til 9.kl
Fælles for alle forløb, er at eleverne bliver introduceret til digitale tegneprogrammer i en lukket startopgave, og derefter lærer det som der er brug for i deres designproces.
Lav din egen robot 7-9 kl
5- 6 Fagdage fordelt over 2-4 uger.
1. dag hvor vi arbejder med 3d-print
1. dag hvor vi arbejder med lasercut
1.dag hvor vi arbejder med robotprogrammering
2-4 dage hvor eleverne sætter det hele sammen og laver vores egen robot, som kan en eller anden given funktion, eller løser en problemstilling.
Jeres egen ide.
Har du selv en ide, til hvordan vi kan bidrage til at gøre din undervisning mere teknologisk. Så lad os tage en snak om det, for at se om vi kan hjælpe.
Når eleverne tegner i vores digitale tegneprogram, arbejder de med måling, målestoksforhold og geometriske figurere.
Når eleverne arbejder med deres eget produkt. Arbejder de med ideudvikling, eksperimentere sig frem til gode løsninger, og får forholdvis hurtigt fremstillet en prototype, som de kan arbejde videre med.
Eleven planlægge og gennemføre problemløsningprocesser
Eleven kan kommunikere mundtligt og skriftligt om matematik.