20220427_100048
IMG_2454
IMG_4577

Billedmanipulering

 

 

For skolernes ældste elever, tilbyder vi flere sider af teknologiforståelsen. Foruden robotprogrammering, arbejder vi også med 3d tegning, og andre digitale artefakter.

 

 

Afsnit er den primære byggeblok til hjemmesider. Hvis du vil ændre dette afsnit, skal du blot dobbeltklikke her eller klikke på Rediger tekst. Du kan også ændre typografien. Hvis du trækker i teksten, flyttes afsnittet på siden. Et afsnit kan være tilstrækkeligt til at introducere dit projekt. Hvis det bliver for langt, bør du dele det op i flere afsnit. Lang tekst er perfekt til at forklare, hvad der er unikt ved din hjemmeside. Du kan f.eks. fortælle de besøgende, hvordan det hele startede, eller hvordan du skiller dig ud. Almindelig tekst er oftest den nemmeste måde at engagere din målgruppe på. Forestil dig din læser som en person, der sidder foran dig, og fortæl dem noget, der kan vække deres interesse. En god historie slår alt.

 

Afsnit er den primære byggeblok til hjemmesider. Hvis du vil ændre dette afsnit, skal du blot dobbeltklikke her eller klikke på Rediger tekst. Du kan også ændre typografien her. Hvis du trækker i teksten, flyttes afsnittet også på siden. Et afsnit kan være tilstrækkeligt til at introducere dit projekt. Hvis det bliver for langt, bør du dele det op i flere afsnit. Lang tekst er perfekt til at forklare, hvad der er unikt ved din hjemmeside.

 

Afsnit er den primære byggeblok til hjemmesider. Hvis du vil ændre dette afsnit, skal du blot dobbeltklikke her eller klikke på Rediger tekst. Du kan også ændre typografien. Hvis du trækker i teksten, flyttes afsnittet på siden. Et afsnit kan være tilstrækkeligt til at introducere dit projekt. Hvis det bliver for langt, bør du dele det op i flere afsnit. Lang tekst er perfekt til at forklare, hvad der er unikt ved din hjemmeside. Du kan f.eks. fortælle de besøgende, hvordan det hele startede, eller hvordan du skiller dig ud. Almindelig tekst er oftest den nemmeste måde at engagere din målgruppe på. Forestil dig din læser som en person, der sidder foran dig, og fortæl dem noget, der kan vække deres interesse. En god historie slår alt.

 

Modeleringskompetence (Matematik)

 

 

Eleven har viden om elementer i modelleringsprocesser og digitale værktøjer, der kan understøtte simulering.


I arbejdet med det det digitale værktøj, simulerer vi virkeligheden, og bygger modeller her af.

 

 

Ræsonement og tankegangs kompetence (Matematik)

 

 

Eleven kan udvikle og vurdere matematiske ræsonnementer, herunder med inddragelse af digitale værktøjer.


Når vi arbejder med måling og udformning af 3d-figurere, anvender vi digitalt værktøj, til fremme forståelsen mellem formel og geometriske figurer, så eleverne hurtigt kan se sammenhæng, og variere på disse.

 

 

Ræpræsentation og Symbolbehandling (matematik)

 

 

Eleven har viden om notationsformer, opstilling og omskrivning af udtryk med variable, herunder med digitale værktøjer.


Vi arbejder med målestoksforhold, omregning mellem cm, mm og meter.

 

 

Kommunikations kompetence (Matematik)

 

 

Eleven kan kommunikere mundtligt og skriftligt om matematik på forskellige niveauer af faglig præcision.


Vores digitale værktøj gør lige det som eleven beder den om, med de udfordringer det medbringer. Gennem samtale og mundtlige formuleringer af deres problemstillinger. Får eleven enestående mulighed for at sætte ord på deres udfordringer, og dermed forklare deres situation.